Pojdi na glavno vsebino
Moj izbor

K33 - Pod Kofce - Čižovnik, Matizovec
Po sledeh zmaja iz legende o nastanku Tržiča

Legenda o nastanku Tržiča pravi, da se je pod Velikim vrhom iz jajca izlegel zmaj in ko je postal prevelik, se je odtrgalo veliko skalovja, ki je pregnalo Podljubeljčane v Tržič in še naprej. Ko bomo kolesarili mimo Čižovnika in skrivnostnega bajerja, bomo deležni zanimive pokrajine, ki priča, da je res prišlo do večjega podora z Velikega vrha. Pa bomo našli tudi sledi zmaja?

POTEK

Tržič–Podljubelj–Čižovnik–za Vršičem–bajer–Ravne–Matizovec–Podljubelj–Tržič

OPIS POTI

Izhodišče kolesarskih tur je v centru mesta, nasproti avtobusne postaje Tržič. Parkiranje osebnih vozil je možno na javnih parkirnih mestih (parkirišča pri Občini Tržič, na Predilniški cesti ob vpadnici v mesto-BPT, pri Dvorani tržiških olimpijcev, za Mošenikom,…)

V Tržiču se usmerimo skozi mestno jedro, naravnost mimo cerkve sv. Andreja in po Koroški cesti proti severu. V križišču na vrhu klanca, kjer se glavna cesta začne spuščati proti Ravnam, nadaljujemo vzpon desno proti Čegeljšam in Podljubelju. Peljemo se mimo HE Mošenik in čez nadvoz nad glavno cesto proti Ljubelju, kjer zavijemo desno proti Podljubelju. Peljemo se skozi vas, mimo podružnične šole in podljubeljskega zmaja in 150 m za gostilno Ankele zavijemo desno v breg na cesto, ki vodi proti Kofcam in Matizovcu.

Po slabih dveh kilometrih vzpona se cesta na planoti izravna. Na koncu te planote nadaljujemo po desni cesti, ki nas pripelje do kmetije Čižovnik. Nadaljujemo desno, cesta nas v rahlem spustu po 400 m pripelje do vikendov, kjer zavijemo levo v breg. Vzpenjamo se po cesti še dober kilometer in na levi bomo za Vršičem opazili odcep za čudovit bajer, kjer se splača ustaviti in oddahniti. Nadaljujemo po gozdnih cestah, ki se vzpenjajo proti Ravnem - zaradi številnih odcepov in novih poti priporočamo uporabo GPS naprave ali natančnega zemljevida, na nekaj krajših odsekih bo potrebno zaradi velike strmine pešačiti ob kolesu. Na Ravneh se lahko odločimo za podaljšanje ture do Kofc (K33a - dodatnih 2,3 km in 170 višinskih metrov). Navzdol se spuščamo po gozdni vlaki, ki z Ravni vodi levo navzdol proti kmetiji Matizovec pod mogočnimi stenami Velikega vrha. Vlaka se odcepi levo navzdol (smer sever-severovzhod) na križišču več cest, na katerem se pot proti Kofcam začne spet strmeje vzpenjati. Od kmetije Matizovec gre makadamska cesta proti Podljubelju. Na spustu po njej se bomo kmalu priključili na cesto, po kateri smo se vzpenjali in po tej se tudi vrnemo na izhodišče v Tržič.

POSEBNOSTI

Če se odločimo za različico K33a, bodimo pozorni na morebitna dela v gozdu.

Zemljevidi

• Karavanke - osrednji del, 1:50 000, PZS
  • Storžič, 1:25 000, PZS

Priporočila gorskim kolesarjem

Odprimopoti.si

Opozorilo: Podatki in informacije na tej strani so informativne narave. Poti v naravi niso označene. Kolesarjenje je dovoljeno po cestah in gozdnih cestah, razen kjer je izrecno prepovedano. Kolesarjenje po gozdnih vlakah, planinskih poteh in drugih poteh je prepovedano, razen kjer ni izrecno dovoljeno. Kjer je kolesarjenje prepovedano, je potrebno sestopiti s kolesa in pot nadaljevati peš. Sledi v formatu .gpx so informativne narave in zgolj pripomoček in ne pomenijo nujno, da je po vseh poteh kolesarjenje dovoljeno. Kolesarite na lastno odgovornost.

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...