Pojdi na glavno vsebino
Moj izbor

K43 - Dobrča
Težka, a lepa krožna tura po tržiškem sredogorju

Za ogrevanje se bomo iz Tržiča zapeljali po gorenjskem balkonu in se z radovljiškega konca povzpeli do koče na Dobrči. Najbolj zagreti jo lahko pred spustom v dolino peš mahnete na pol ure oddaljen vrh. Rezultat? Hvalevrednih 1250 višincev.

POTEK

Tržič–Brezje pri Tržiču–proti Zadnji vasi–koča na Dobrči–Lešanska planina–Bistriška planina–Brezje pri Tržiču–Tržič

OPIS POTI

Izhodišče kolesarskih tur je v centru mesta, nasproti avtobusne postaje Tržič. Parkiranje osebnih vozil je možno na javnih parkirnih mestih (parkirišča pri Občini Tržič, na Predilniški cesti ob vpadnici v mesto-BPT, pri Dvorani tržiških olimpijcev, za Mošenikom,…)

V Tržiču se usmerimo proti jugu, po 200 m zavijemo desno proti zdravstvenemu domu in nato po 250 m (pred zdravstvenim domom) zavijemo levo v breg, na t.i. Kovtrn'co. Cesta je speljana pod glavno cesto poti Ljubelju. Ko se konča, zavijemo desno skozi manjši predor in nadaljujemo skozi Bistrico pri Tržiču. V križišču z glavno cesto in kapelico se usmerimo desno, v breg (smer Begunje). Sledi vzpon do Brezij pri Tržiču.

Kjer se vzpon konča, ob lepih razgledih po t.i. gorenjskem balkonu nadaljujemo skozi Hudi graben in mimo odcepa za Leše. Kakih 200 m za ostrim desnim ovinkom, na katerem je kapelica, se desno nazaj odcepi gozdna cesta za Dobrčo. Čaka nas kakih 800 višinskih metrov in dobrih 8 kilometrov vzpona. V zgornjem delu je cesta malce slabša, a v celoti vozna.

Ko prispemo do koče, se najprej ozrimo naokoli. Razgled je res enkraten na skoraj vse strani neba. Pogled na sever namreč zakriva pobočje Dobrče. Na vzhodu vidimo Kriško goro, Storžič in Kamniško-Savinjske Alpe, na jugovzhodu Posavsko hribovje, Ljubljansko kotlino in notranjsko hribovje vključno s Snežnikom. Vidimo tudi Polhograjsko in Škofjeloško pogorje, Jelovico in Pokljuko ter Julijske Alpe s Triglavom. Koča, z nazivom Naj koča izpred nekaj let, slovi po prijazni postrežbi in dobri kuhinji.

Spust začnemo po poti v smeri Lešanske planine, kmalu se pot spremeni v vlako. Mimo Lešanske planine se spuščamo proti Bistriški planini, kjer lahko izberemo zahtevnejši spust na Ravne (varianta K43a), osnovna različica pa nas pelje po gozdni cesti navzdol do Brezij pri Tržiču, kjer na glavni cesti zavijemo levo nazaj v Tržič.

Zemljevidi

• Karavanke - osrednji del, 1:50 000, PZS
  • Stol, 1:25 000, PZS

Priporočila gorskim kolesarjem

Odprimopoti.si

Opozorilo: Podatki in informacije na tej strani so informativne narave. Poti v naravi niso označene. Kolesarjenje je dovoljeno po cestah in gozdnih cestah, razen kjer je izrecno prepovedano. Kolesarjenje po gozdnih vlakah, planinskih poteh in drugih poteh je prepovedano, razen kjer ni izrecno dovoljeno. Kjer je kolesarjenje prepovedano, je potrebno sestopiti s kolesa in pot nadaljevati peš. Sledi v formatu .gpx so informativne narave in zgolj pripomoček in ne pomenijo nujno, da je po vseh poteh kolesarjenje dovoljeno. Kolesarite na lastno odgovornost.

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...