Pojdi na glavno vsebino
Moj izbor

K37 - Okrog Begunjščice: Preval, Zelenica
Ena najbolj zahtevnih tur na Tržiškem

Begunjščica, tako kot ostali vrhovi v Karavankah, kaže dva popolnoma različna obraza; južna pobočja so travnata in s soncem obsijana, severna pa skalnata in senčna. Na tej zahtevi turi s kar 1.750 višinci bomo najprej spoznali prijaznejši južni del, v drugem delu pa se bomo razveselili toplega zavetja Planinskega doma na Zelenici in dejstva, da je pred nami še odličen spust po graničarski poti.

POTEK

Tržič–Podljubelj–Planina Preval–Poljška planina–Tolsti vrh–dolina Završnice–Smokuška planina–Zelenica–Ljubelj–Tržič

OPIS POTI

Izhodišče kolesarskih tur je v centru mesta, nasproti avtobusne postaje Tržič. Parkiranje osebnih vozil je možno na javnih parkirnih mestih (parkirišča pri Občini Tržič, na Predilniški cesti ob vpadnici v mesto-BPT, pri Dvorani tržiških olimpijcev, za Mošenikom ...).

V Tržiču se usmerimo skozi mestno jedro proti severu v smeri Podljubelja. V križišču na vrhu klanca, kjer se glavna cesta začne spuščati proti Ravnam, nadaljujemo desno proti Podljubelju. Peljemo se mimo HE Mošenik, čez nadvoz nad glavno cesto do Podljubelja in skozi vas, Po stranski cesti nadaljujemo mimo Bistroja Školjka do Lajba, kjer pred opuščenim večjim gostinskim objektom zavijemo levo čez nadvoz nad glavno cesto. Sledimo makadamski cesti, ki pelje mimo hiš sprva navzdol, po 250 metrih pa se začne vzpenjati proti planini Preval. V spodnjem delu se nahajamo na območju nekdanjega rudnika cinabarita - živo srebrove rude. Za oglede je urejen Antonov rov, ogled pa je možen ob predhodni najavi v TPIC Tržič. Pred nami je 4,4 km in 550 višinskih metrov vzpona, ki na srečo poteka po dokaj senčni dolini. Na višini okrog 1.240m, ko cesta prečka strugo in se malce izravna, ne smemo zgrešiti odcepa strmo desno nazaj, saj nas bo ta vlaka pripeljala do planine Preval.

Okrepčamo se in si odpočijemo ob lepem razgledu na Begunjiščico nad nami, Košuto proti vzhodu in Julijce na zahodu.

Nadaljujemo po slabši cesti po pobočju, čaka nas še 100 višinskih metrov vzpona do izvira Rože, potem pa strm spust proti planini Planinica. Tu se na križišču usmerimo desno proti Poljški planini. Naprej nas po grebenu vodi vlaka, ki preide v zelo lepo pot in se začne spuščati v dolino Završnice. Le zadnjih 200 m poti je precej strmih in tehnično dokaj zahtevnih, zato raje hodimo ob kolesu. Na sedlu Kališča pridemo do ceste. Tu se usmerimo desno in spustimo še 2,5 km do doline Završnice. Ko pridemo do križišča z glavno cesto, zavijemo ostro desno, začne se slabih 5 km in 650 višinskih metrov vzpona mimo koče Pri žagi, Tinčkove koče, Smokuške planine in koče pri izviru Završnice do Zelenice. Odsek od Tinčkove koče naprej je zaradi strmine in slabše ceste težko vozen.

V Planinskem domu na Zelenici si privoščimo daljši počitek, saj je pred nam le še spust. Proti Ljubelju se spustimo po servisni cesti, le zelo izkušenim kolesarjem priporočamo spust po tehnično zahtevni Graničarski poti (varianta 37a). Z Ljubelja se deloma po glavni cesti, deloma po stranskih poteh spustimo do Lajba, od tam pa po lokalni cesti naprej do Tržiča.

POSEBNOSTI

Tura je dolga in kondicijsko zahtevna, primerna je le za zelo dobro pripravljene kolesarje. Lahko začnemo v Podljubelju ali na Lajbu in tako preskočimo asfaltni del Tržič - Podljubelj.

Zemljevidi

• Karavanke - osrednji del, 1:50 000, PZS
  • Stol, 1:25 000, PZS

Priporočila gorskim kolesarjem

Odprimopoti.si

Opozorilo: Podatki in informacije na tej strani so informativne narave. Poti v naravi niso označene. Kolesarjenje je dovoljeno po cestah in gozdnih cestah, razen kjer je izrecno prepovedano. Kolesarjenje po gozdnih vlakah, planinskih poteh in drugih poteh je prepovedano, razen kjer ni izrecno dovoljeno. Kjer je kolesarjenje prepovedano, je potrebno sestopiti s kolesa in pot nadaljevati peš. Sledi v formatu .gpx so informativne narave in zgolj pripomoček in ne pomenijo nujno, da je po vseh poteh kolesarjenje dovoljeno. Kolesarite na lastno odgovornost.

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...