Pojdi na glavno vsebino
Moj izbor

KKP Tržič 03

Tretja tura kolesarske pentlje po Tržiškem nas vodi okoli Dobrče. Ker je pot kar razgibana, je primerna za dobro pripravljene kolesarje. Iz mestnega jedra se po stari cesti proti Ljubelju peljemo do Podljubelja in nato do Lajba, od koder se začnemo vzpenjati na Planino Preval. Od tam pot nadaljujemo do Planine Planinica, se spustimo v Drago in se med opazovanjem Jelovice po cesti Begunje-Bistrica pri Tržiču spustimo do Tržiča.

Tržič–planina Preval–Begunje na Gorenjskem–Tržič

Potek poti

Tržič–Podljubelj–planina Preval–planina Planinica–Begunje na Gorenjskem–Brezje pri Tržiču–Tržič

Opis poti

Pred nami je prava gorsko-kolesarska tura, s katero bomo obkrožili Dobrčo in se povzpeli na sončno južno pobočje Begunjščice. Izpred Turistično promocijskega in informacijskega centra (TPIC) Tržič se odpravimo čez most čez Tržiško Bistrico in zavijemo desno. Ustavimo se pri skulpturi zmaja iz petelinjega jajca, ki naj bi bil po pripovedki odgovoren za nastanek mesta Tržič, saj bomo prve del poti opravili prav po dolini, po kateri so ljudje bežali pred zmajem izpod Košute.

Od zmaja se usmerimo čez most in skozi staro mestno jedro v smeri Ljubelja. Bodimo pozorni na odcep za Tržiški muzej, ki ga lahko obiščemo ob povratku. Takoj se pričnemo vzpenjati nad mesto in kmalu v daljavi že opazimo južno pobočje Begunjščice, ki ga bomo dosegli v dobri uri in pol. Po stari cesti se peljemo proti Podljubelju, kjer med potjo lahko opazujemo velike skalne bloke, ostanke velikega podora, za katerega je po pripovedki odgovoren prej omenjeni zmaj. Nadaljujemo skozi Podljubelj. Vmes opazimo odcep ceste, ki vodi proti Kofcam in malo naprej še nadvoz nad regionalno cesto, preko katerega lahko ob drugi priložnosti obiščemo Tominčev slap ali prespimo v kampu. Mi nadaljujemo ob regionalni cesti mimo zaselka Črni gozd, nato pa na Lajbu zavijemo levo čez nadvoz, kot nas usmerjajo tudi modre tablice Trans Karavanke turno-kolesarske poti. Po gozdni cesti se mimo območja Šentanskega rudnika (nekdanji rudnik živosrebrove rude cinabarit) zložno vzpenjamo proti planini Preval. Tik pod vrhom smo pozorni na neoznačen ostri odcep desno na slabši kolovoz, ki nas pripelje do planine. Planina Preval je v pohodniški sezoni zelo dobro obiskana, dostopne poti so z Ljubelja (znamenita pot skozi Bornove tunele) ali iz doline Draga. Tudi tu bomo očarani nad razgledi, vse do oddaljenih Julijcev. Planšarija je najbolj prepoznana po sirovih štrukljih z raztopljeno 100 g čokolado, ki naj bodo razlog tudi za naš postanek. A ne najejmo se preveč, saj je pred nami še slab kilometer strmega vzpona po slabši poti.

Z najvišje točke na 1425 m se previdno spuščamo do planine Planinica in naprej v dolino Draga. Ta odsek ceste je v poletnem času zelo obiskan, zato bodimo pri spustu še dodatno previdni. Pri gostišču Draga preidemo na asfaltno cesto, po kateri se spustimo do razvalin gradu Kamen in do križišča, v katerem previdno zavijemo levo proti Tržiču. Sledi panoramska vožnja po t. i. gorenjskem balkonu. Čeprav moramo biti pozorni na vožnjo po glavni cesti, se občasno prepustimo razgledom po Ljubljanski kotlini in proti Jelovici. V Tržič se spustimo po glavni cesti mimo Brezij pri Tržiču in Bistrice pri Tržiču.

Lepa, razgledna tura okoli Dobrče za dobro pripravljene raziskovalce.

Priporočila gorskim kolesarjem

Odprimopoti.si

Opozorilo: Podatki in informacije na tej strani so informativne narave. Poti v naravi niso označene. Kolesarjenje je dovoljeno po cestah in gozdnih cestah, razen kjer je izrecno prepovedano. Kolesarjenje po gozdnih vlakah, planinskih poteh in drugih poteh je prepovedano, razen kjer ni izrecno dovoljeno. Kjer je kolesarjenje prepovedano, je potrebno sestopiti s kolesa in pot nadaljevati peš. Sledi v formatu .gpx so informativne narave in zgolj pripomoček in ne pomenijo nujno, da je po vseh poteh kolesarjenje dovoljeno. Kolesarite na lastno odgovornost.

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...